måndag 14 september 2009

Bad hair day

I dag blev jag av en kund kritiserad för min frisyr, eller snarare brist på frisyr... Allmänt blek och glåmig (jodå, jag hade allt sminkat mig...), med håret i en hästsvans och luggen dragen åt sidan med hjälp av ett spänne hade jag undvikit att titta mig i spegeln och istället försökt intala mig att jag såg helt okej ut. Men icke då! Och när någon man aldrig träffat förut uppmärksammar hur tråkig man ser ut -ja, då måste det väl vara riktigt illa?! Hur som helst så skämdes jag ännu mer än innan över att jag, trots mitt yrke, helt enkelt skitit i att piffa till mig i håret. Istället skyllde jag på att "jag haft semester", "måndagsmorgon, du vet...", "dagislämning" och "bad-hair-day". Jo men tjena, bad-hair-day är mitt mellannamn. Jag vill ha i mina extensions igen!!

Inga kommentarer: