tisdag 19 februari 2008

Visning snart...

Strax kommer mamma hit för att ta hand om Lo. Jag ska nämligen ta bussen till Skövde där E hämtar upp mig på stationen. Jag gillar inte att åka buss, men ska passa på att läsa en bok som jag tänkt påbörja för en evighet sedan... Väl på plats ska vi åka och titta på The House. Men var är solen? Jag vill att det ska vara sol så jag ser var jag kommer att ha den på eftermiddagarna i sommar. Visst, rent teoretiskt kan man ju räkna ut det med väderstrecken, men det är ju inte detsamma. Angående tillval har säljaren inte hört av sig än, men jag förväntar mig besked när vi träffar honom i eftermiddag. Det blir spännande att se vad jag får för känsla när jag kommer in i huset, den kan ju vara avgörande... Hoppas bara att jag får en tydlig känsla, att huset är bra vet vi ju på pappret. Men jag vill inte basera mitt beslut enbart på att vara rationell, jag vill bli förälskad. Eller åtminstone känna att jag kommer att bli det när vi väl bekantar oss med varandra på riktigt, huset och jag.

Update: Det kändes... bra. Inte superduperbra, men absolut inte dåligt heller. Men det kändes inte sådär självklart, som jag hoppades att det skulle göra. Huset kommer i alla fall att bli kanonfint, med mycket ljusinsläpp. Övervåningen har en annorlunda taklösning, vilket skapar en härlig rymd i sovrummen. Det kändes jättebra! Det som är ett frågetecken är väl egentligen biytorna, eller bristen på dem... Det är ju det vi upplever som den största nackdelen där vi bor idag. Var göra av barnvagnen, liksom? I dag bor vi på 76 kvadrat och huset är på 135 kvadrat, så en viss skillnad blir det ju trots allt... Köket kan vi exkludera om vi vill, men det blir en marginell prisjustering och en väldans massa jobb, så det känns väl inte aktuellt. På torsdag ska vi på visning av funkishuset, så efter det ska vi nog bestämma oss! Funkishuset har en boyta av 180 kvadrat plus 120 kvadrat i biyta... Så det är två helt olika typer av hus vi tittar på! Hoppas jag (och E...) får antingen en positiv eller negativ känsla på visningen så att det blir lättare att komma till beslut sedan. Ett nytt hus har ju en massa fördelar, så det talar väl för det i nuläget. Dessutom kommer vi att få en del grannar i vår ålder med små barn, så det skulle ju vara roligt för Lo (och oss) med lekkompisar i närheten. Apropå närhet, området är granne med en förskola. Snacka om smidigt om man får en plats där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Guuuud vad spännande! Var ska ni bygga i så fall? Har ni en tomt klar? Berätta mer! Länkar till ritningar? Håller tummarna att det blir som ni vill!