torsdag 14 februari 2008

Happy Valentine´s day

Med anledning av alla hjärtans dag vill jag passa på att skicka kramar till er alla som hänger här ibland! Visst ska man kramas och visa sin uppskattning alla andra dagar om året också, men hur många är det som gör det egentligen? Många pratar om att bojkotta denna kommersiella dag, men firar de sina kära andra dagar istället? Jag tror att de flesta av oss behöver visa vår uppskattning gentemot våra kära lite oftare, det är så lätt att ta varandra för givet. Så om du inte brukar göra det, börja idag!

Hur ska jag fira denna dag då? I förmiddags var mamma här med bakelser, mumma! I eftermiddag ska jag och E köpa hus... Nej då, men ett möte med säljaren blir det. Om det inte blir försent så tar vi en fika efter det, innan vi åker hem till Lo som ska vara med farmor. Den romantiska middagen skjuter vi på till lördag. Då ska vi laga mat tillsammans och äta 3-rätters med hummer och oxfilé. Någon som har förslag på enkel efterrätt?

När det gäller presenter på Alla hjärtans dag, brukar vi ligga lågt med det. Ibland kan det bli en blomma eller kanske en bok. Jag gillar ju att köpa presenter... Så i år har jag köpt en kofta till E som han ska få ikväll. Hoppas den passar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din hälsning! Det känns väldigt spännande och när jag väl sitter där vid min dator och har börjat komma kommer det kännas jättebra.

Tusen kramar till dig! Hoppas ni fick en fin alla hjärtans dag. Vi firade med semlor! Mmmmmm

Och om ni ännu inte har varit på IKEA tycker jag att ni skall komma hit till Karlstad. Så tar vi det där fikat! :)

Anonym sa...

Börjat jobba menar jag ju så klart. Inte börjat komma... Hahaha! Det kan ju tolkas på olika sätt! ;)