lördag 19 mars 2011

Sköna lördag

Snacka om soft dag! Underbart väder med ljusblå himmel och strålande sol! Vårkänslor!! Dagen började med sovmorgon till halv nio följt av kaffe och Blocket-surfande i skönaste soffan. Åååh vad jag vill ha en bil!! Klarar mig faktiskt bra utan och eftersom jag inte nöjer mig med "vilken skit som helst" (måste ju tänka på min image, hehe...;) så känns det rätt onödigt att lägga pengar på det just nu. Vet ju inte hur länge jag har jobb, men såg i alla fall mitt namn på semesterlistan så det verkar ju lovande..?! :) Kanske skulle jag fira med bilköp den dagen jag får fast jobb? Jag har aldrig ägt en bil förut så det är väl på tiden! (Att jag inte vill ha en allt för gammal bil har ju med praktiska saker att göra också... En bil ska fungera och vara pålitlig. Jag kan inte meka. Jag vill inte ha oförutsedda reparationskostnader. Jag vill att den ska vara säker.) En Volvo C30 vill jag ha! :)

Med vårkänslor i kroppen begav jag mig via tvättstugan ut på en promenix och råkade visst hamna i stan. Så det kan bli! ;) En runda på stan utan att shoppa något tycks för mig vara en omöjlighet... Passade även på att prova solglasögon på Synsam, men tyckte inte de hade lika stort utbud som de brukar och då hade de ändå fått in årets modeller. Fastnade dock för ett par klassiska svarta Ray Ban, men vill jag ha Ray Ban? Vill jag inte ha något mer glammigt..? De är i alla fall ganska prisvärda i jämförelse med designermärkena så jag ska ta mig en funderare på dem...

I kväll ska jag iväg på "parmiddag", ska bli riktigt trevligt (trots att jag är "det 7:e hjulet"). Längesedan jag var på en sådan tillställning, verkar som att man inte blir bjuden på det lika ofta som singel... Hmm... Värdinnan väntar barn i april och jag har inte träffat henne på flera månader så det blir spännande att se hur hon ser ut! :)

Nope, off to tvättstugan! Hoppas ni har en underbar dag!! :)

Dagens lunch. Tänkte ta mig en grillad ciabatta med lax, men precis
 när jag skulle beställa fick jag syn på hallonpajen... Paj är väl också mat..?
När jag skulle pimpa latten med kardemumma hällde jag över svartpeppar istället.
Men det var faktiskt rätt gott! :)

Dagens shopping: Svart, lätt genomskinligt, lite loose linne från Sisters och lite annat
smått och gott från Åhléns. Klarar mig inte utan torrshampo så det ska bli spännande
att testa denna variant som var "bäst i test" i ett nummer av Amelia. Köpte mig faktiskt
ett annat nagellack i torsdags, men det var hemskt, så jag hoppas inte bli lika besviken
på det här armygröna. Tröttnat lite på mitt röda och mitt cerisea som jag alltid kör med :)

Inga kommentarer: