torsdag 24 mars 2011

Dags att pimpa balkongen!

Eller pimpa och pimpa... om det ändå räckte med att pimpa den lite! Det enda som finns bakom balkongdörren är en sån där ful grön matta som är så vanlig i uterum. Jag har lite svårt för dem till skillnad från många andra. Tycker de känns ofräscha att gå på. Min balkong behöver alltså inredas från scratch. En riktig utmaning! Från att tidigare ha haft två rejäla altaner och en hyfsat stor gräsmatta till att nu husera på en balkong kommer bli en liten omställning. För hur ska jag få plats med allt som jag vill ha där?? Jag skulle vilja ha (minst) två sittplatser med bord, ett träd, blommor, färska kryddor och en gasolgrill(!)...  Hmm.... Kan bli lite knökigt... ;) Även om det skulle få plats (vilket det inte gör) kostar det ju en slant också. Ja, ja... tankeprocessen är i alla fall igång och om jag inte minns fel kommer det ett förhoppningsvis inspirerande balkongreportage i nästa nummer av Allt i Hemmet. Oavsett hur det blir med pimpningen ser jag fram emot massor av balkongmys, om det så blir att jag måste släpa ut picnicfilten varenda gång! :)

Den här lilla gruppen från Rusta tycker jag är fin. Gillar färgen, lite "gråsliten" sådär.
Tänker mig romantiskt blommiga kuddar till eller varför inte köra den marina stilen?
Under möblerna syns en "sån där ful grön matta"... ;)

Kan man inte köpa vanliga trasmattor att ha på balkongen?
Kanske i plast? Härligt glada färger på de här randiga från Rusta :) 

Inga kommentarer: