tisdag 3 augusti 2010

Bättre fly än illa fäkta

Så vi drog till Mariestad idag, jag och Lo. Träffade en god vän, fikade, lunchade och gick på stan. Tänkte på annat och det funkade. Ville shoppa men hittade för en gångs skull ingenting som jag ville ha. Inte ens till Lo. Sprang förresten på en annan kompis och kom på att jag saknar syjuntorna med det gänget. Jag har missat ett par den senaste tiden för att jag varit sjuk eller mått dåligt, men jag hoppas mötena kommer igång framåt höstkanten igen!

Kvällen blev relativt mysig med god mat (ruccolapaj, ost & kex, parmaskinka, tomater med mozarella och färsk basilika) och lite vin. Tyvärr har vår lille krabat helt tappat koncepten när det gäller läggningen och den där mat- och sovklockan han fick när han föddes har han nog slarvat bort... Även om tiderna för mat och sömn förändrats har han i stort sett alltid somnat och ätit vid fasta tider. Som en klocka. Inget gnäll, inget tjat. Värre är det nu! Pappagrisen vägrar somna utan sin pappa. De gånger jag är själv hemma lägger han sig dock utan problem, men när E lägger honom och ska gå ut ur rummet bryter han ihop... E har dessutom, efter 4 veckors semester, börjat jobba igen så Lo är som ett klistermärke på honom de timmar han är hemma. Vi har dragit ner på middagssömnen för Lo, men om han åker bil eller vagn är det svårt att hålla honom vaken mitt på dagen. Jobbigt att bli av med vuxentiden! Någon som har tips på en lösning?

Inga kommentarer: