måndag 15 mars 2010

Vad leker 3-åringar med??

I påsk fyller Lo 3 år och jag har passat på att köpa några böcker på bokrean och ett par jeans när Kappahl hade 30 % rabatt. Men hur skoj är det för en 3-åring? (Ok, Lo gillar sån´t, men ändå...) De ska väl få leksaker? Jag tror faktiskt på allvar att vårt barn har extremt färre mängd leksaker än barn i samma ålder så en ny leksak skulle inte vara fel. Men vad sjutton leker 3-åringar med?? Lo gillar mest att greja med mitt hår när jag är hemma. Kamma och sätta upp tofsar. Riktigt lycklig blir han om hårfönen åker fram... Ska jag köpa en sminkdocka?! Jag är ju faktiskt väldigt håröm...

Efter att vi ätit middag ikväll pratade jag med Lo om att han är 2 år nu, men att han snart fyller 3 år och då kommer han att få presenter.
- Vad vill du ha när du fyller år?
- Paket.
- Ja, det ska du få. Men vad vill du att det ska vara i paketet?
- Vilgot. (Vilgot är E:s drygt 1-årige systerdotter... :)
- Vilgot kan du inte få för han är ju Maries och Bennys bäbis. (Nytt försök.) Vad vill du ha i paketet?
- Två bäbisar!
Ridå.

På lunchen stack jag in på BR. Jag gillar inte BR för det är så jävla grälliga färger på allting och så ska det där fula trollet synas överallt.... Men men, det är den enda leksakshandlare vi har i stan. Där fick jag i alla fall syn på en bilbana. Det vore väl något? Det vore definitivt något för Mammi i alla fall! ;)

Inga kommentarer: