lördag 13 mars 2010

Fredagsmys

Jag tycker det där med fredagsmys är överskattat... (Mycket beror det på åren då E jobbade extremt mycket och slocknade i soffan redan innan åtta...) Visst är det skönt med fredag, speciellt de veckor jag inte jobbar helg, men hur mysigt är det egentligen med trötta barn, mammor och pappor? Igår var jag dock på ett strålande humör! Solen sken, ingen stress på jobbet och massa nöjda kunder! Lo var dock extremt trött efter en dag på dagis trots att han hämtats tidigare av farmor och farfar. Eller kanske just därför. Att va med farmor och farfar och få så mycket uppmärksamhet hela tiden tar på krafterna, hur skoj det än är. Så när minisen äntligen kommit till ro lagade jag till en riktigt god halvfabrikatsmiddag. Tacka vet jag halvfabrikat! Vi skippade Let´s dance, som vi annars brukar slentriantitta på medans vi äter och satsade på att prata lite med varandra... Riktigt trevligt faktiskt! ;) Efter middagen skrattade vi åt underbart komiska Solsidan innan vi slocknade trötta men glada...



Vacuumförpackad rotfruktsgratäng med butiksmarinerad fläskfilé. Sallad, sparris och gratinerad fetaost. Mumma!

Inga kommentarer: