fredag 5 mars 2010

Ledig -en sanning med modifikation

I helgen skulle jag varit själv hemma med Lo för E skulle åkt till Dalarna på skidsemster. Jag hade ordnat så att min mamma hämtar Lo på dagis i eftermiddag och sedan sover han över hos dem eftersom jag ska jobba imorn. Nu valde dock E att stanna hemma eftersom han var så trött och dessutom finns det ju en risk att han smittats av Los magsjuka eller att han smittar de andra semesterfirarna. I morse när vi låg i dubbelsängen och myste hela familjen kom Lo på att vi var lediga alla tre samtidigt! (Att jag är hemma är ju inte så konstigt eftersom jag är ledig en dag i veckan och dessutom får ta all VAB...) Lo pekar på E, tittar omväxlande på oss och utbrister upprepade gånger:

- Pappa ledig, han är ledig?! Pappa ledig, han är ledig?!

Fast helt ledig är inte E även om han är hemma. När vi ätit frukost plockar han fram sin jobbdator varpå Lo springer fram och säger strängt:

- Ajabaja pappa, inte jobba!!

Inga kommentarer: