onsdag 24 mars 2010

Sjuk

Det är jag. Det började i söndags kväll med magont, men jag åkte ändå och jobbade på måndagen. En dryg timma stog jag ut, jag var ju tvungen att slutföra arbetet jag påbörjat på min kund. Först klippning, sen plockning av ögonbryn. Tänkte delegera brynjobbet till en kollega och dra hem, men det kändes dumt...

I tisdags fick jag ett sms av chefen som skrev att jag måste ha läkarintyg om jag vill ha sjukersättning. Att begära läkarintyg andra frånvarodagen är kontroversiellt och allmänt krävs endast läkarintyg efter sju dagars frånvaro. Eller, om särskilda skäl föreligger. Inget av detta är aktuellt i mitt fall, men eftersom jag inte fick ersättning när jag var magsjuk i somras (vårdcentralen tar ogärna emot magsjuka patienter pga smittorisk!) så bokade jag tid hos en läkare. Och tur var väl det, för jag var visst sjukare än jag trodde..! (Jag vill gärna tro att allt går över av sig själv och att det inte är så farligt...) Efter läkarundersökningen skickades jag till labbet där jag tömdes på blod. Så nu är jag sjukskriven månaden ut vilket innebär att jag gjort min sista dag på salongen i källaren. Känns lite snopet, jag hade ju sett fram emot att bjuda på fika på fredag och avsluta med en after work på kvällen. Nu är det istället vila och medicinering som gäller i väntan på provsvaren.

2 kommentarer:

Lina sa...

Oj gumman! Vad har du råkat ut för? :(
Krya på dig. Kram

Sanna sa...

Tack!
Jag har väldigt ont i magen och dessutom har de tagit massa prover för struma. Får ta det lugnt ett tag och invänta provsvaren så blir det nog bra :)
Kram