tisdag 9 mars 2010

Shopping med mor

I helgen ringde pappa och bad mig ta ut mamma på en shoppingtur för han var så trött på hennes tjat om att hon inte har någonting att ta på sig. Jag kunde inte annat än att hålla med, för mamma typ bor i sina bekväma "hundbyxor". Sagt och gjort! Pappa förde över pengar till mammas konto och jag tog ut henne på en heldags shopping. Att shoppa med mamma är dock inte så lätt. "Jag ser ut som en uppstoppad korv i dom här byxorna!" "När jag väntade dig och S (på 70-talet) var såna här kläder mamma-kläder!" Jo, men nu är det mode förstår du! Efter flera timmars provhyttshäng och en god lunch fick mamma i alla fall med sig ett gäng överdelar hem. Värre var det att hitta byxor, men det får det bli nästa gång! Själv lämnade jag tillbaka den cerica jackan *snyft* men köpte ett par fina röda pumps för mina värdecheckar på H&M.



"Varför tog jag på mig den här tjocka jackan för..?!"

Inga kommentarer: