fredag 6 mars 2009

Stockholmsweekend

Kl. 12.17 Planen är att vi ska åka till Stockholm om en dryg timma. Eller var. För E ringde precis och sa att han blir sen (surprise -not!) och han har inte ens packat...

Kl. 12.19 Shit!! *Lo spyr rätt ut över matbordet*

Kl. 12.37 Så där ja, nu har jag torkat spyor och bytt om på den lille stackaren. E mådde dåligt tidigare i veckan (spydde dock inte) så det är kanske samma åkomma som nu drabbat Lo? Det blir till att avvakta med resan, ett tag i alla fall... Lo känns lite varm, men är pigg och glad. Tror inte att vi kanske är så populära besökare heller om vi yppar något om förmodad maginfluensa... ;)

Kl. 13.04 Nu har Lo precis somnat. Han tog på eget initiativ fram tandborsten, som jag packat ner, och ville ha sina tänder borstade innan han skulle sova. Han tyckte nog inte att det smakade så gott i den lilla munnen... E kom precis hem och vi funderar på om vi ska åka i morgon istället, alla tre, (det förutsätter förstås att Lo inte spyr någon mer gång) eller om E ska åka upp själv. Hmm, jag vill ju också åka!!

Vad händer i Stockholm då?
1. Dop av E:s systerson Vilgot på lördag.
2. Jag ska fika med min storasyster, som är nyinflyttad i stan.
3. Middag med alla E:s systrar med respektive och så ett par släktingar. (FYI -E har tre systrar:)

Nope, ingen shopping. Jag fyndade ett par chinos här om dagen för lånade pengar, så ingen mer shopping för mig på ett tag! Vill ju inte outa mitt liv i "Lyxfällan"... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skit att det alltid ska vara nåt när man äntligen har lite kul planerat! Hoppas han frisknar till snart. Kram

Sanna sa...

Han frisknade till snabbt, som tur var! Men vi kände ändå att det var säkrast att vara hemma med honom. Snopet var det iaf eftersom jag packat allt, gjort oss i ordning och laddat inför resan ganska länge...
Kram kram