måndag 16 mars 2009

Festförberedelser


What a mess!
.
Ja, vad är det nu jag har på gång egentligen? Jag har varit ute efter små plastpåsar, ca 3 x 5 cm med zip, som jag ska ha till en grej på min fest. Har dock inte hittat såna i någon affär och kom på att jag borde ha ett gäng hemma... och visst hade jag det! Drygt 20 bättre begagnade små påsar med diverse knappar i hittade jag i en ful plastkorg i städskåpet. Det är påsar med extraknappar i, som följt med kläder jag köpt. Paljetter var det visst i ett par också... Så nu är påsarna tömda och fyllda med annat jox... Det saknades dock några och Anna var snäll och skickade ett gäng till mig när jag på Facebook ställde en öppen fråga om var sådana kan finnas. Jag lärde mig också att de kallas "fröpåsar". Tack Anna!
.
Vad jag ska ha fröpåsarna till? Det kan jag tyvärr inte avslöja förrän efter festen... ;)
.
Och så någonting helt annat... När jag var liten hade jag ett kasettband med berättelser om Sune. Jag minns inte själva storyn, men en sak minns jag! (Fråga mig inte varför...) På torget var det en gubbe som ropade ut att han sålde "bättre begagnade batterier". På något sätt har den frasen etsat sig fast i mitt huvud... *hmm...*

Inga kommentarer: