onsdag 25 mars 2009

Spiral

Nu var det ett bra tag sedan jag var här... Jag har helt enkelt inte mått något vidare på någon vecka. Jag är extremt trött och till och från har jag ont i magen, ryggen och benen. Det började med att jag kvällen innan gynbesök öppnade den enorma kartongen med spiralen i och läste den bifogade bipacksedeln. Efter det blev jag lätt illamående och riktigt yr... På själva dagen var jag så spänd att barnmorska 1 inte lyckades få in den. Inte heller barnmorska 2. För barnmorska 3 gick det bättre, men då hade tårarna redan runnit ner för mina kinder ett bra tag. Ingen kvinna känner sig särskilt bekväm i en gynstol, men jag tillhör dem som tycker det är värre än de flesta... (Vilket var en av orsakerna till mitt planerade kejsarsnitt.) Nu är den i alla fall på plats och jag hoppas och tror att mina månatliga besvär kommer att bli betydligt lättare med tiden. Förhoppningsvis tillhör jag de lyckliga 20 % som slipper mensen helt!

Inga kommentarer: