måndag 9 mars 2009

Mensvärken from Hell

Trodde i går att jag drabbats av Los kortvariga magsjuka (om det nu var det han hade) för jag hade såna kramper i magen samtidigt som jag mådde illa. Under dagen kom jag dock på att det kan vara mensvärk, för mens var ju ett tag sedan sist... Jag håller inte reda på dagarna längre eftersom jag inte äter några p-piller, utan det går mer på känn. Mycket riktigt kom mensen i morse och jag har haft riktigt ont i dag med. Kramperna gör mig trött och lättirriterad så i morse åkte jag och Lo hem till mamma, som tog hand om oss:) Både i går och i dag har jag sovit någon timma på eftermiddagen. I vanliga fall är jag en person som absolut inte kan somna under dagtid, särskilt inte med tanke på hur ont jag har hela tiden... Det är inte varje gång jag har så här ont, men det är allt oftare. Så i morgon ska jag ringa och be om en tid för preventivmedelsrådgivning. Jag hoppas på mirakel och på att slippa mensen helt. Vilken frihet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Be att få in en hormonspiral! Jag har inte haft mens på 13 år :-)
Hoppas värken lugnat sig nu, kram!

Sanna sa...

Japp, det har jag gjort nu! :)