tisdag 15 april 2008

Passion

Jag vill ha en passion. Och då menar jag inte som i passion mellan kvinna och man. Jag vill ha en passion för något mer. Ett intresse, en hobby, något att verkligen brinna för. Men vad? Intressen har jag ju; inredning, mode, matlagning, veckotidningar... Hur seriöst som helst ju;) Men det är mer grejer jag gillar, inte grejer jag brinner för...

När jag var yngre var jag väldigt engagerad i ridsport, men när jag inte hade några egna hästar längre svalnade det intresset. Numer måste jag till och med anstränga mig för att hålla koll på min kompis alla hästaffärer och tävlingar. Kanske var inte det där med hästarna någon äkta passion då? Fast en passion behöver ju inte vara för evigt...

Men vad kan bli min nya passion då? Alltså, det behöver ju inte vara något "seriöst" i den bemärkelsen. Det skulle ju faktiskt kunna vara veckotidningar... men nä. Andra saker jag gillar är bilar och att köra bil, fast bara nya då´rå;) Jag tycker fotografering verkar kul, vin, ...musik? Alla gillar ju musik? Arkitektur? Flygplan tycker jag är häftiga också. Verkligen. Men om jag hade brunnit för de här olika sakerna hade jag ju sett till att lära mig en massa fakta kring dem. Jag hade hållit mig uppdaterad och även kunnat redogöra för historiken. Men inte då. Jag är bara måttligt intresserad och orkar inte engagera mig på djupet. Varför??

Hur börjar man brinna för något? Hur hittar man en passion? Eller är jag helt enkelt ingen passionerad människa?

Inga kommentarer: