tisdag 25 mars 2008

Tröttast

I går var jag i Västerås, en nätt liten utflykt på drygt 40 mil t o r. På hemvägen snöade det rejält och dessutom var det halt så resan hem gick i snigelfart. La mig vid tvåtiden brevid två förkylda grabbar varav den stora låg som en ostbåge och den lilla raklång åt fel håll. Det var allstå inte så mycket plats kvar i dubbelsängen... Uppe i varv som jag var kunde jag inte somna och när jag äntligen somnade började den lille böka omkring, sätta sig upp och kasta sig runt. *puh!* I morse vaknade han halv sju så det blev inte mycket sömn för mig.

Eftersom Lo verkar friskare idag och det är en mardröm att försöka lägga honom så har jag bestämt mig för att införa drastiska åtgärder för att komma tillbaka i gamla rutiner igen. Eller åtminstone så ska han kunna läggas och trivas i sin egen säng så att vi alla kan sova bättre. Sagt och gjort. När han blev trött la jag honom i spjälisen och körde en egen liten variant av 5-minutersmetoden (tror jag). Efter skrik och flera vändor in i sovrummet för att lägga honom somnade han tillslut. Jag tänkte också lägga mig en stund nu men vågar inte gå in dit i fall jag väcker honom... Ute är det underbart väder med strålande solsken så jag lär inte kunna somna på soffan heller. Jag har väldigt svårt att sova på dagarna oavsett hur trött jag är. Det kan gå om jag mörklägger sovrummet och bäddar ner mig ordentligt, men inte annars.

Nu ringde mamma och kommer snart förbi en sväng. Jag får överleva dagen med kaffe och lägga mig tidigt i kväll istället. Måste ju börja göra det nu när Lo börjat vakna så tidigt på mornarna.

Inga kommentarer: