söndag 23 mars 2008

Liten sjukling

Mini-Lo är förkyld. Han har haft feber till och från i ett par dagar och dessutom snorar han. På dagarna har han varit piggare, men på kvällarna har han blivit sämre. I dag har han dessutom blivit hes. Förut när jag frågat "Vad säger katten?" har han svarat "Mjau" med jätteljus röst. Nu säger han det med en riktigt hes whiskeyröst. Jag kan inte låta bli att tycka att det låter gulligt;) Det har varit jättesvårt att lägga honom både på dagen och natten och han har sovit väldigt dåligt. I vanliga fall är det (oftast) bara att lägga ner honom i spjälisen, säga "Sov Gott", lämna rummet och så somnar han... Men inte nu, så nu har han fått sova mellan mig och E. Förra natten sov han bra (när han väl somnat) och det verkar som att han kommer att göra det i natt också. Det har varit skönt att ha E hemma nu när Lo är sjuk och jag hoppas Lo frisknar till imorn så vi kan komma in i våra vanliga rutiner under veckan när E jobbar igen. Fast jag måste säga att jag är impad av lilla Lo. För trots att han är supertrött, febrig och snorig så lyckas han hålla humöret uppe. Skulle jag varit i hans kläder hade jag allt tyckt lite synd om mig själv. Om E hade varit i hans kläder hade han väl nästan dött;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att han är så pigg ändå! Det är trist när de är sjuka de små, man känner sig så maktlös. Krya på dig, Lo!