lördag 22 mars 2008

Påskmiddag!

Ikväll får vi gäster hem till oss och jag har i natt förberett en liten lagtävling med tre grenar. En av grenarna går ut på att jag har lagt fram olika saker på bordet (t ex sockiplast) och så kommer en deltagare ur varje lag (tjejerna mot killarna) fram till bordet och när jag spelar en låt så ska de välja en sak från bordet, som kan förknippas med låten. Den som valt "rätt" sak får poäng till sitt lag. Har man "fel" sak men en riktigt bra motivering så kan man också få poäng. Spelar jag t ex den här låten så kan det ju vara rimligt att rycka åt sig Los sockiplast från bordet för att få poäng. Hängde ni med? När jag skulle kolla spellistan så var all musik borta! Jag hade inte sparat den inatt och E hade stängt av Media Player... Tur att jag gjort en liten förteckning i excel med låtarna jag valt. Nu är det bara att skapa en ny spelningslista och SPARA den sedan. Naturligtvis är det jag som är enväldig domare. Det är bra att vara domare för då slipper man leka själv och dessutom får man bestämma vad man ska utsätta de andra för;)

För övrigt är det KAOS här hemma... Den helstekta fläskfilén blev i alla fall supergod och likaså rödvinssåsen:) Hoppas bara att det funkar att värma såsen, så den inte blir konstig. Ikväll ska jag även göra potatisgratäng med soltorkade tomater. Gästerna tar med sig förrätt och efterrätt. Nu är det STÄDNING som gäller och sedan ska jag duka fint i god tid innan vi får besök.

Hoppas Ni får en härlig Påskhelg!!

2 kommentarer:

Fröken L sa...

Potatisgratäng med soltorkade tomater låter jätte gott. Visst är det bättre att vara domare, då slipper man ju leka själv. Jag är en sån som hellre tittar på än deltar själv. Tråkigt men sant. Glad påsk!
/Dila

Anonym sa...

Vad kul att leka lite, man ska inte vara så allvarlig hela tiden! Vi spelade "Lika par leka bäst" igår kväll, jättekul!

Vill även säga att jag flyttat..finns nu på WP istället:
www.minigrisen.wordpress.com