fredag 23 november 2007

Upp som en sol, ner som en pannkaka

Jag var så uppspelt igår över att vi äntligen hittat ett fint hus. Jag har möblerat det flera gånger i min fantasi och jag såg till och med framför mig hur jag står och bloggar på köksön i det snygga köket... (Måste köpa ny dator, denna kraschar nog snart och jag vill ha en vit bärbar... att ställa på en köksö där jag har överblick på vilda Lo...) Ja, ok, mina fantasier har lätt för att skena i väg. Men jag vill ju så gärna! Helst igår! Hur som helst... Min fantasivärld rasade samman efter att E pratat med X om huset. Självklart tjuvlyssnade jag: "Nej, det är ju ingen idé. Nä, det får vi lägga ner. Självklart kan vi inte köpa det." Nähä? Jag som uppfattat att vi skulle ge oss in i en budgivning typ idag. Men det ska vi visst inte. För E har pratat med X. X är kunnig inom byggnation och jag litar fullt på hans kunskap och erfarenhet, men kanske inte avseende den specifika frågan som det gällde igår. Jag uppfattade att hans argument grundades mest på gamla fördomar och antaganden. Jag har ju internet, så jag har allt läst på...;)

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: Vi får se hur det blir...

Inga kommentarer: