torsdag 8 november 2007

Tillbaks på ruta ett...

Det är vi när det gäller husköp. Vi la oss i den förra budgivningen, men jag känner mig inte så ledsen för det. Det var ett trevligt hus, men inget drömhus. När det gäller nyproduktionerna har vi varit och tittat på tomterna. På ett av objekten var plattan gjuten och jag tänkte typ "Ohh my goood! Vad litet!! Och i det här rummet ska alltså dubbelsängen få plats, och sängborden, och spjälisen, en byrå? Det går inte." Det andra objektet har inte påbörjats, men vi kunde ändå läsa av någorlunda var tomten skulle hamna. Det var en väldigt liten tomt. Okej, det förstod vi ju av prospektet, men det blir annat att se det i verkligheten. "Och var ska huset få plats??" Jag har dock inte gett upp det här objektet helt, men avvaktar i väntan på... ja vaddå? Det kommer ju inte ut några intressanta hus för rimliga pengar i bra skick... Tror det här nya kan vara ett bra köp i alla fall, trots liten tomt. Man vänjer sig väl. Dessutom blir det lättskött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig :)

Detta med att skriva sina tankar upplevelser och sorger är jätte roligt.

Välkommen till min blogg, med bl.a. en hel del *tips* om Ekonomi i allmänhet och pengar i synnerhet.
Tc :)