onsdag 13 april 2011

Mamma är en drake!

I helgen var jag och liten Lo på teater på Göteborgsoperans Skövdescen och tittade på "Min mamma är en drake". Det var supermysigt!! Framför bänkarna låg det madrasser och kuddar och vi satt allra närmast den lilla scenen. Det tog inte många minuter innan Lo kröp upp i mitt knä och han satt som ett litet ljus och tittade med stora ögon på skådespelarna som emellanåt stog precis framför oss, agerade och sjöng. Pjäsen baseras på boken När Åkes mamma glömde bort, som vi läst massa gånger. Trots att den riktar sig till barn tror jag den har ett budskap till oss stressade vuxna som barnen inte förstår... Läs den!

By the way... Vad billigt det var att gå på teater! Endast 110 spänn för både mig och Lo, annat än bio det! Dessutom en mycket större upplevelse för oss båda :)


Åke hos doktorn med sin drakmamma.

Här är de på besök hos mormor. Visst är mormors scenkostym underbar?! :)

Inga kommentarer: