lördag 2 april 2011

Helgfrukost

Visst är det något speciellt med helgfrukostar? Att kunna sitta ner i lugn och ro med en tidning eller framför morgontv utan en tid att passa. Färska frallor från bageriet bredvid. Dricka alldeles för mycket kaffe. Låta gränsen mellan frukost och lunch bli allt mer flytande... Idag har jag dock inte tid med en riktig långfrukost för här ska kreativiteten sättas på prov! Köpte med mig marsipan i olika färger från bageriet, som ska formas till Pippi-figurer och sedan läggas på tårtan. Shit, vad har jag gett mig in på? Känner stressen komma krypande i magen... Blir nog till att öppna nya magasinet Style by Kling till lunch istället, när jag vet hur jag ligger till tidsmässigt. Ja, hur var det nu med långa, softa helgfrukostar..? ;)




Den orangea är inte lax... ;)

2 kommentarer:

Lina sa...

Får vi se bilder på Pippi, herr Nilsson och lilla Gubben sen ;)

Anonym sa...

Jag hoppas på prusiluskan...:)