fredag 1 april 2011

Kalasförberedelser

Jag är en sån där som gärna gör allt själv, (kan det bero på något slags duktighetskomplex tro..?). Inför Los kalas hos Lopappan har jag dock släppt på kontrollen och litar på att Lopappan fixar. Det enda jag lovat fixa är The Tårta och den tänkte jag (hör och häpna!)  beställa. Konditoriet kunde dock inte tillgodose mina önskemål så jag ska försöka ge mig på att garnera den själv. Kommer bli riktigt roligt, men troligen också jävligt frustrerande och svårt. Jag menar... om proffsen inte fixar -hur ska då jag få till det..?! Haha... :)

Kakbak har jag delegerat till mina två småsystrar, varav den ena ringde förut och sa att jag inte får några macarons för "dom blev jättefula och misslyckade!!" Jag frågade om man inte kan äta dem ändå och fick till svar att de ser ut som fotsvamp. Urk!! Den andra syrran ska göra chokladbollar och dem kan man väl inte misslyckas med..? Jag utgår också från att exsvärmor har med sig bullar eller något till sina kära pojkar. Men har hon inte det så gör det inget. Kalaset är ju som sagt hos Lopappan och eftersom jag inte bor där längre får jag försöka hålla lite låg profil... ;)

Inga kommentarer: