onsdag 23 juli 2008

Sommar

I dag är sommaren tillbaka med besked! Inga kyliga vindar utan strålande sol och varmt, varmt, varmt. E är tillbaka på jobbet den här veckan och idag har jag roat mig med att handla, grilla korv och plantera växter. Jag grävde ner en magolia, en trollhassel (?) och 3 stora lavendel vid uteplatsen på baksidan. Åhh, lavendeln doftar helt ljuvligt... Jag fick jobba helt i fred eftersom jag satte ner Lo i sin lilla pool där han stormtrivdes=) Han blev förresten jättearg när han inte fick bada mer och jag tog in honom och stängde altandörren. Under protester fick jag på blöjan och en tröja, han var lite nedkyld, och gick upp och la honom i spjälisen. Typ 2 minuter senare somnade han... Så nu ska jag dammsuga... E kommer hem redan vid halv fyra i dag och då ska vi åka i väg och bada. Efter det kommer ett par kusiner "med flera" på besök så då är det skönt att ha det fixat innan. Jag träffar inte mina kusiner så ofta, en av dem som kommer idag bor i Finland och den andre i Falun. Tur att jag har morotskaka i frysen som jag kan tina upp. Köpefika är gott, men det är alltid trevligt att bjuda på hembakat. Då kan jag känna mig lite som den husmor jag inte är, men vill vara;)


Inga kommentarer: