söndag 27 juli 2008

The beach

I dag har vi testat en ny badsjö, knappt en mil bort. Jag hade hört att den var poppis, men att det skulle vara sååå mycket folk hade jag inte kunnat föreställa mig!! Tänk er en sådan där strandbild från ett populärt charterresemål där folk ligger som packade sillar... Ändå åkte vi dit relativt sent, vid fyratiden. Huh! Vi slog oss i alla fall ner på en liten fläck och Lo fick inviga sitt nya uv-set. Apropå uv-set skulle jag också behöva ett! Jag har bränt ryggen i helgen när jag i bikini rensat ogräs under häcken och det kliar mest hela tiden. Så jag ser faktiskt lite grann fram emot att sitta i bilen hela dagen i morgon. Okej, jag kanske hade föredragit ett annat slutmål, men ändå... (Det är ju i morgon vi drar till skogs.)

Nu ska jag ut och stänga av vattenspridaren, om det ska det bli någonting gjort i trädgården så är det jag som fixar. Fast än så länge är det bara roligt. Sedan måste jag duscha och packa. Borde komma i säng tidigt, för jag har varit ruskigt trött i några dagar, men det blir nog svårt...

Angående semestern och mitt ironiserande om vilka drycker som kan komma att konsumeras där, fick E order från sin far att köpa Campari till damerna... Say no more.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bada är nästan nödvändigt i denna värmen men vad skönt det är att få ha det så här hemma, kom hem från Gotland för några timmar sedan och det känns som om vi varit i utlandet. Stränderna är fulla av runda släta stenar inte den där äckliga sanden som sätter sig överallt och som knastrar i tänderna när man fikar. Tack för kommentaren hos mig jag kikar in hos dig snart igen och är nygiken på att få höra om din vecka i skogen, hoppas ni får en bra och mysig vecka!
Lotta

Anonym sa...

Åhhh jag förstår dig så väl! Det kryper i hela mig när jag läser dina inlägg om denna stuga. C's familj är också sådan. Att alla skall göra allt samtidigt, hela tiden. Och jag bara kokar för att vi aldrig kan vara själva. Jag skall hålla tummarna för dig! Det kommer att bli trevligt, det kommer att bli trevligt, det kommer att bli trevligt..... ;)

Kör försiktigt!
kram Elma