tisdag 15 juli 2008

Husmor

Jag är ingen husmor, även om jag lekt det ett tag nu när E varit hemma på semester. Jag har planerat och lagat lunch till kl 12 så att hela familjen kan äåta samtidigt (och samma mat!) för att sedan fixa middag vid kl 20 när Lo lagt sig. Nästan varje dag. I dag tänkte jag dock inte göra det och sa till E i förmiddags, sådär i förbifarten, att "vi kan väl grilla hamburgare till lunch". Jag blev tyvärr inte ett dugg förvånad när han efter halv tre kom upp till mig i kontoret och sa att "vi måste äta något". Ja, men laga mat då! Hur svårt kan det vara? Jag hade ju tom hintat om vad vi har hemma så han slapp tänka själv. Nu står han i alla fall i köket och steker burgare och min mage kurrar rejält... Men jag gillar inte när han förväntar sig att jag ska stå vid spisen varje dag. Han kan väl ta lite egna initiativ och kolla vad som finns i frysen om vi nu inte har hunnit handla. *suckar*

Inga kommentarer: