söndag 22 juli 2007

Sommarutflykt 3 (IKEA)

I onsdags var vi på IKEA i Örebro. Jag hade siktat in mig på en Robin-byrå i vit och björk för att matcha överskåpen som E satt in i Philips (kommande) rum. Men vi hittade ingen. Och E var väl inte så sugen på någon heller... Min yngsta syster har flera Robin-grejer i sitt rum och jag tycker möblerna passar i barnrum. Dessutom är de prisvärda. Men vi fick tänka om. Till slut blev det en Malm-byrå i ek till vårt sovrum istället. Där hade vi en annan lång vit byrå som tog massa plats, som vi flyttade in i Philips rum. Nu känns vårt sovrum mycket luftigare och vi behöver inte gå in i några möbler för att komma förbi spjälisen till dubbelsängen. Nu är det bara det tråkiga kvar: att rensa ur den vita byrån (behöver slänga massa gamla underkläder bl a) och flytta över i den nya.

Förutom byrån blev det förstås en massa smågrejer som fick följa med hem. Bland annat svarta ramar, servetter till dopet, tyg, färgglada plastskålar mm.



Philip med sin nya favvoleksak, krockon. (Endast 5 spänn på IKEA. Varför köpte jag inte fler?? *Da-ah*)

Inga kommentarer: