måndag 21 maj 2007

Hemnet-sucker

Yep, det är på hemnet jag tillbringar min lediga tid här hemma. Drömmer mig bort till det perfekta huset som automatiskt medför ett perfekt liv. De hus som behöver renoveras, renoverar jag i fantasin. Den väggen kan tas ner för att öppna upp köket. Flytta på den väggen för ett större sovrum så att det får plats ett dressingroom oxå. Och toan behöver kaklas. Kanske svart och vitt? Med rosa och grå handdukar? Ja, så där håller jag på. Nu har jag hittat ett hus som inte behöver renoveras. Det är redan gjort. Inte precis som jag vill ha det, men snyggt och fräscht. På tomten finns en pool och jag ser framför mig hur jag på inflyttningsfesten serverar drinkar till gästerna medan E grillar kött... Kanske skulle jag köpa en sån där vågad baddräkt att ta morgondoppen i? (Tomten är insynsskyddad och en sån baddräkt skulle jag aldrig våga ha offentligt.) Nope, nu ska jag sluta drömma. På lördag är det visning på huset och här ska bokas tid! Kanske är det våra (realistiska) drömmars hus, kanske inte. Hur som helst måste vi se det.
Baddräkt från Panos Emporio



Inga kommentarer: