torsdag 10 maj 2007

GI -Here I come!


Yep, nu är det dags att komma i jeansen igen, tycker jag. Tänker inte dra på mig gravidjeansen igen, (inte på länge iaf...) Provade ett gäng av mina gamla, men inte en suck att jag kunde knäppa dem. Kunde dra upp dem med våld över höfterna... Viktminskningen avstannade helt efter detta inlägg, istället började kurvan peka uppåt igen:-( Så nu är det 2 veckors GI-mat som gäller! Aftonbladet lovar att man kan gå ner upp till 5 kg med hjälp av metoden. Jag började i måndags. Det gick bra. I tisdags fick jag sån´t enormt sötsug så jag var tvungen att synda. Kroppen skrek efter socker... 5 ljuvligt goda chokladpraliner och 2 Ballerina minimuffins senare var kroppen nöjd, men inte samvetet. Tänk, jag klarade en dag! Det är ju extremt dåligt!! Gårdagen gick bra, och idag har jag kommit halvvägs utan att synda... Det svåra är att när jag inte får, så kan jag inte låta bli att tänka på det jag inte får. Hjärnan blir som besatt. Men jag ska klara detta. Även om jag tillåter mig själv att synda lite. Jag är ju bara människa.


Inga kommentarer: