fredag 4 maj 2007

Bvc

E kom hem precis innan vi skulle åka. Han fick sitta bak i bilen tillsammans med Lo medan jag körde:-) Jag kan verkligen sakna att köra bil! Mer om det en annan gång... Under färden till sjukhuset imiterade jag bvc-tanten när hon med ömklig röst brukar fråga, vänd mot mig, "Hur går det då, tycker du?" Det går bra, brukar jag svara. "Gör det det?" säger hon då som om hon inte tror på mig. Kan tillägga att E tar väldigt mycket plats när vi är där så hon ser nog inte mig i rollen som den "traditionella" mamman. Det känns nästan som att hon tror att jag är deprimerad eller nåt. Det är jag inte;-) Fast jag framstår inte som mig själv när vi är där. Samma scenario upprepade sig förstås även denna dag. E pratade på, klädde av Lo inför vägningen, bytte blöja osv... Bvc-tanten frågade mig med sin ömkliga stämma "Hur går det då, tycker du?" *puh*

Los viktkurva pekar iaf nästan rakt uppåt. Han hade gått upp 320 gram på en vecka så nu väger han 2 920 gram. Snart 3 kg alltså! Jag kan påpeka att det känns när jag bär omkring på honom... I längd hade han ökat 1 cm och är nu 48 cm lång.

Efter bvc åkte vi in till stan en snabb sväng för att kolla på grillar. Hittade ingen till rätt pris så det får bli en resa till Skövde en annan dag. Köpte iaf en ny vattenkokare. Den gamla var verkligen helt slutkörd... Och så mycket som vi använder den nu när vi värmer mat till Lo så var det verkligen på tiden!

Nu har Lo fått i sig lite mat igen och vi ska ta vagnen in till stan för en bit mat till oss. Undrar om man kan sitta ute någonstans? Hoppas han sover en stund så vi hinner äta i fred.

Inga kommentarer: