lördag 10 maj 2008

Spring Time och vadslagning

I dag är det ett lopp i stan och starten har precis gått för min E, som laddat med ett lass Spagetti Rosso till frukost. Annars har han väl fikat som vanligt i veckan... Supporterklubben hinner förhoppningsvis ta emot honom vid mål, om nu den där lille sparven (Lo) vaknar någon gång. Han ska dessutom hinna äta lunch innan vi traskar iväg, så det kan bli tight. E springer 10,5 km och borde väl vara i mål om en halvtimma drygt.

Som ni förstår är inte jag med och springer... Jag har inte slutat med löpningen, men det var ett bra tag sedan jag gjorde annat än promenerade i mina löpardojor. Kanske ett annat år. Eller åtminstone ett annat lopp, någon annanstans...

På en julfest slog vi föresten vad med en av E:s före detta kolleger om en middag. De ska tävla mot varandra internt under loppet. Den som förlorar vadet bjuder på middag. Respektive deltar förstås under middagen. Vem ska annars laga maten? *da-ah*
Jag tänker inte gå in på någon diskussion om könsroller.

Inga kommentarer: