måndag 19 maj 2008

En ny Lo...

Och då menar jag förstås inte i positiv bemärkelse, eftersom vi har en super-Lo.
I helgen lämnade vi bort Lo över natten för första gången. E åkte till Göteborg på fredagen, för att springa "varvet" på lördagen. På lördagsmorgonen åkte jag iväg med Lo till hans farmor och farfar, för jag skulle delta på möhippa. Lo skulle alltså vara hemifrån hela dagen och dessutom sova över hos någon annan för första gången. E åkte i alla fall hem till sina föräldrar på lördagsnatten och fanns alltså hos Lo när han vaknade på morgonen. Enligt den information jag fått så har allting gått "såå bra", och det har det säkert. Men min lilla Lo har varit som förbytt sedan dess *snyft*. Han är kinkig, tål inga motgångar, är omöjlig att lägga både under dagen och på kvällen och mer än omöjlig att byta blöja på. Det sista är i och för sig inget nytt, för han har skruvat sig och krånglat på skötbordet till och från den senaste månaden, men nu är det om möjligt ännu värre... Sammantaget blir det för mycket. Jag vill ha tillbaka min vanliga Lo!

I juni har vi planerat två övernattningar till, eftersom vi ska på två bröllop då, men vi får väl se hur det blir med det... Då behöver vi åtminstone inte lämna bort honom förrän efter lunch, om det nu gör någon skillnad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Han hämnas kanske ;-).
En tävling är på gång hos mig.