tisdag 28 juni 2011

Operationsdax!

I morn bitti klockan åtta är det dags för liten Lo att få rör inopererade i sina öron. Vi har väntat på en operationstid i flera månader och när Lopappan ringde sjukhuset i eftermiddags visade det sig att de fått ett återbud. Lo har kvar vätska i sina öron efter öroninflammationer och har ganska kraftigt nedsatt hörsel. Jag tror det är extra jobbigt för honom på dagis där det är så mycket ljud och röster omkring honom hela dagarna. Hoppas verkligen han blir hjälpt av detta!

Tror nog jag är en av de coolaste mammorna som finns när det gäller operationer... När man pratar med andra föräldrar om att Lo ska sövas eller för att ta ett annat exempel; om mitt kejsarsnitt, så blir många lite hispiga. Och då är vi ju inte ens deras eget "kött och blod". Why liksom? Jag fattar inte..? Lite pirrig inför morgondagens operation kan jag för ovanlighets skull känna att jag är, men inte orolig. Jag är övertygad om att det kommer att gå bra. Några andra tankar kommer liksom inte till mig. Och vad beträffar Lo är han som vanligt förväntansfull inför att träffa doktorn. Han förstår förstås inte riktigt vad som kommer att hända men han har en nyfikenhet och en grundinställning om att det blir spännande och leder till något bra. Min fina lilla Lo!

Inga kommentarer: