onsdag 14 april 2010

Jag borde köpt en lott idag

I förmiddags när jag försökte koncentrera mig på att lyssna till texten på Fredrik Jonssons långa låt "Vi har tid", hade jag svårt att sitta still. Som alltid. Hur kan det vara så svårt att bara sitta, andas, lyssna och relaxa i sisådär 5 minuter? Jag vill ju höra vad han sjunger! Jag vill ju förstå! Men ändå måste jag göra något annat samtidigt!! Det är som när jag micrar mjölk till kaffet. 20 sekunder tar det. På 20 sekunder hinner jag ställa in tre tallrikar i diskmaskinen, ett par glas och en näve bestick. Att bara vänta -det går inte! Samtidigt som jag försökte koncentrera mig på låten idag letade jag reda på ett måttband, mätte väggen framför datorn, drömde om nya tapeter och önskade mig rabatt på de där designtapeterna. Sen kollade jag mailen och YIPPIKAYEY -25 % rabbat hos Måleributiken!! Bara så där! (De brukar verkligen inte spamma en med massa erbjudanden....) Och när det gäller designtapeter så gör 25 % en slant :)

I eftermiddags satt jag ute i solen och funderade på varför jag inte fått soleksem än... Så mycket som jag varit ute i solen de senaste dagarna är jag inte ens på sommaren! När jag reste mig upp kände jag hur det kliade på ovansidan av händerna och, se där! Soleksem!

Så här på kvällskvisten känner jag att jag borde önskat mig något mer betydelsefullt, som att älsklingen inte skulle ställt in den planerade grillmiddagen för att han "måste ut och springa". Whatever, gott blev det och Drömmen om Italien var ju trevligt... För att inte tala om Grey´s!! Bästa avsnittet på länge!! Så det kanske inte var så dumt med grillmiddag singularis i slutändan trots allt... ;)

Inga kommentarer: