måndag 6 december 2010

Tråkshopping

I eftermiddags spenderade jag massa pengar på nödvändig men tråkig shopping. Eller vad sägs till exempel om bakplåtspapper, diskmedel, bestick, kryddor, folie, fryspåsar, toapapper, salt, måttsats, tvål, stekpanna, osv... Listan är lång och kommer dessvärre att växa ytterligare. Att bygga upp ett nytt hushåll är inte billigt även om varje enskild pryl inte kostar så mycket. Hur som helst trivs jag redan väldigt bra i lägenheten trots att jag inte målat om något ännu. Det kommer bli såå skönt att endast ha min "egen skit" att ta hand om! (Lo stökar inte ner så mycket...;-) Just nu känns det dock som att jag har två hem (läs bombnedslag) att ta hand om. Det ena förvandlas långsamt till ett mysigt näste medan det andra sakta håller på att förfalla. Nej, nu var jag alltför dramatisk! Jag menar bara att det är väldigt stökigt och jag varken orkar eller hinner ägna mig åt att få ordning på två hem alldeles själv. (Tiden behövs ju till annat också.) Men jag jobbar på det. Ge mig några timmar till på varje dygn bara så ska housewifen fixa.

Lördagsmys i nya lyan. Alldeles själv. Musik, tända ljus, plockmat, gott vin. Sämre kan man ha det :-)

Inga kommentarer: