onsdag 3 november 2010

Kaos i huvudet på Sanna

Just nu händer det mycket i mitt lilla huvud... Jag och E har separerat. Den mesta tiden och energin läggs på lägenhetssökande. Blocket och Hemnet besöks väl minst en gång i timmen för att se om det kommit in något nytt objekt. (Det har det oftast inte.) Samtal till Skövdes alla hyresvärdar bockas av på min långa lista, utan resultat. Jag hade en jättefin lägenhet på gång och hade redan packat flera flyttkartonger när hyresvärden ringde och sa att han "behövde lägenheten själv"... De flesta banker vill inte låna ut pengar till arbetssökande. Mäklarna slåss om att sälja vårt hus. (Vi har inte bestämt om det ska säljas.) Mitt i alltihop har vi hantverkare springandes här som rättar till anmärkningar från garantibesiktningen. Golv rivs upp och läggs om. Möbler täcks, det spacklas och målas. Men det händer roliga saker också, som ger energi och får mig att le. Mest glädje ger min lilla Lo. Sötnosen som accepterar att Mammi mest hänger vid datorn och telefonen för tillfället. Sötnosen som uppskattar en fika på stan mellan bankbesöken. Sötnosen som blir superglad när han äntligen får en egen Hello Kitty (som granntjejen har fullt av i sitt rosa rum). Sötnosen som (nästan) alltid bjuder på skratt, härliga kramar, goa pussar och bus med glimten i ögat. Och visst är det väl så att kontrasterna i livet gör livet levande, både för stor och liten..? 

Inga kommentarer: