lördag 10 september 2011

Fredagsmys

Liten Lo var heeelt slut efter dagis i fredags och somnade på soffan när vi kom hem. Eller hem och hem... Hem för mini men inte längre mitt hem. Lopappan är bortrest över helgen och eftersom det var så fint väder tänkte jag att vi skulle passa på att grilla "i det gamla huset", som Lo kallar det. Dock fanns det inget grillbart i kylen och att promma iväg och handla med en slutkörd liten parvel innan man sätter igång och lagar mat... -nej tack! Istället lät jag Lo sova vidare och...

...kröp ner i ett varmt bad med ett glas rött och Sköna Hem. Lovely! Har inte badat badkar sen jag flyttade för snart ett år sedan så det kändes riktigt lyxigt. Planen var egentligen att promma hem efter att vi grillat, så jag hade inte packat med några extra trosor. Frågan var, ska jag låna Los eller Lopappans boxer..? När jag badat klart väckte jag en trött mini och beställde hemkörning av pizza. Väldans smidigt! De var dock inte så sugna på att köra hem endast en pizza, men med lite charm gick de med på det ;)

Inga kommentarer: