onsdag 20 juli 2011

Ca... cam... cam-pa..?

Vet inte hur jag egentligen kom på denna *eh* briljanta idé att kanske (observera kanske!) åka och campa med mini på vår semester. Med allt regn som kommit kände jag att vi måste leta reda på solen. En restresa skulle varit perfekt, men det passar inte plånboken... Så var finns solen i Sverige? Efter lite eftersökningarklart.se och yr.no visade det sig för ett par dagar sedan att Öland är det bästa alternativet till helgen. (Det har dock hunnit ändras sedan dess...) Hur bor man på Öland då? Kanske på en camping där det finns möjlighet att träffa andra vuxna och barn för socialt umgänge? Får jag låna mors och fars husbil? Nej. Campingstuga? Vandrarhem? Tält? Ja, tält vore ju ett äventyr för mini! Och ett jävla äventyr för mammi, som föredrar bekväma hotell... Ja, så jag kan; gå på toa mitt i natten, få sängen bäddad med nymanglade hårda lakan, ställa in lagom temperatur för att slippa vakna svettig, slippa höra precis allt som försiggår utanför ens eget space, ställa skumpan på kylning, skölja ur all inpackning ur håret utan att behöva oroa mig för att mynten till duschen tar slut, slippa mygg, ... Ja, ni fattar... ;)

Vi får se hur det blir. Eller om det blir. Vi tänker inte åka från ett regnmoln till ett annat regnmoln. Det är sooolen vi vill åt! Men även små äventyr. Det är dock lätt att glömma att små äventyr för en annan är stora äventyr för de små... :)

Inga kommentarer: