tisdag 14 september 2010

Överlevnadshandbok?

Med diskkaos i köket, överbelamrad torkställning i vardagsrummet, post/reklam/tidningar utspridda över hela köksön och matbordet samt en krånglande dator som plötsligt stänger av alla öppnade fönster passar det väl bra att ta fram en stor mugg med kaffe och min nya bok med underrubriken En mamas överlevnadsguide. Hoppas bara att det inte hände nåt med mitt fantastiska cv som jag gjort om från scratsch och således ägnat några timmar, i så fall skulle jag bli lite ledsen... Min vana trogen (från ett antal skolarbeten) har dock mina fingrar automatiskt (eller kanske maniskt..?) använt snabbkommandot Ctrl+s för att spara mästerverket. Jag är alltså inte såå orolig. Åtminstone det mesta borde finnas kvar. Men den som påstod att datorer är logiska -ja, den ljög- så vi får väl se...

Åter till boken. Överlevnadsguiden. Den är skriven av Carina Nunstedt och heter 12 steg till ett skönare mammaliv. Jag är inget fan av föräldraböcker, har kikat i många, men bara läst en från pärm till pärm och det var Från A till Bebis, som rekommenderas! Jag tycker oftast att mammatidningar och -böcker är så himla pretto... Jag vill ha avkoppling och glamour! Och naturligtvis lite handfasta tips och trix, fast utan pekpinnar -lättsamt helt enkelt! Den här boken reades ut på Maxi för endast 40 spänn och tidningen mama (som författaren grundade) är ju ett skönt magasin så jag slog till. Nu återstår att se om den är något för mig!


Inga kommentarer: