lördag 24 juli 2010

Allsångsdrömmar

Min lilla 3-åring var väldigt förtjust i matlagningsprogrammet Halv åtta hos mig när det gick. Varje vardag när det var dags för välling sa han att han ville titta på det och sedan låg han med flaskan i soffan och myste. Nu under sommaren är det Lotta på Liseberg eller Allsång på Skansen som gäller. Idag när vi råkade ramla på reprisen av allsången utbrast Lo:
- Där ska jag va när jag blir lite större!
Det återstår att se om han menade på scen eller i publiken...

Ja... ni ser ju själva! ;)

Hur som helst har programmet gjort ett stort intryck på honom för när vi var i Stockholm förra veckan besökte vi Skansen och åkte ett sånt där turisttåg. Plötsligt reser sig Lo upp i tåget och ropar uppspelt:
- Titta, titta mamma! Det är där dom sjunger!!
Jag vänder mig och kollar vad han pekar på och ja visst, där var den, allsångsscenen! Ganska observant att känna igen den från tv må jag säga...


En stolt liten kille :)