måndag 23 april 2007

Babyaxlar?!

Det debatteras om musarmar och tennisarmbågar, men "småbarnsaxlar" då? Själv har jag ont i axlar och nacke för jämnan av bärande och framförallt ammande. Nu ligger Lo och sover på min ena arm, vägrar att vara själv i sin fina spjälis. Vill ha närhet, trots att han sover. Och det är ju skönt att han blir lugn när han är hos sin mamma så jag ska inte klaga. Oftast sover han ju faktiskt i sin egen säng. Ibland mellan oss också. Det är mysigt. Fast hur underbar han än är så är det inte så nice att gå omkring och ha ont. Måste börja träna igen för att bygga upp muskulaturen i rygg, nacke och axlar. Kanske blir det bättre då. Fast Lo borde ju ge en del vardagsträning? Satsar på det i sommar, sen får det bli gymmet igen!

2 kommentarer:

Lena sa...

du funderat på bärsjal? FÖr då kan han antingen ligga som i en vagga eller som en liten groda på mot ditt bröst.
Jag köpte en Looma Sino som jag tror stenhårt på. :)

Sanna sa...

Inte funderat så mkt på sjal, mer på babybjörn. Men sjal är nog bättre för mig, bb kan nog vara jobbig för axlarna. Får kolla upp den där som du köpt;-) Varför tror du på den föresten?