torsdag 7 oktober 2010

Jakten på soffbord

Sällan har jag väl varit så säker på ett köp som jag var på soffan vi köpte för knappt ett år sedan. Både den svängda modellen och det lite linneaktiga tyget kändes helrätt från första stund. Riktigt skön är den också! Att hitta ett nytt soffbord har dock inte varit lika enkelt... Vi har öppen planlösning på nedervåningen, bara ett trapphus i mitten som avgränsar de olika "rummen". Så förutom modellen på bordet har vi varit veliga angående träslag eller färg. Ska det vara vitt som nästan allt annat på nedervåningen? Eller kanske valnöt som i soffbenen? Fast det vita matbordet har ju en skiva i ek, behöver den betsas i valnötsfärg då? Eller ska vi köra på ek igen? Nej, usch vad trist med ek!


Soffbordet passade de gamla sofforna men nu måste det uuut!

När jag slutligen började bläddra i senaste Mio-katalogen blev jag kär. Deras nya "vintage"-serie väckte habegär och det fanns till och med ett soffbord som föll mig i smaken! Jag åkte iväg till butiken för att försäkra mig om att det var lika snyggt i verkligheten som på bilden. Sedan åkte jag hem och mätte. Fa-an! Vardagsrummet är ganska smalt så bordet skulle se gigantiskt ut... Några dagar senare åkte jag iväg igen och upptäckte då att de fått in hörnbord i samma serie. Hem och mäta igen och yippiee! två stycken brevid varandra tror jag skulle bli perfekt!
.

Vill ha! Bilden har jag snott på www.mio.se

Inga kommentarer: